If you can dream it, you can do it

In hoeverre – op een schaal van één tot tien – geloof jij in deze quote? Geloof jij dat je alles kunt bereiken? Of is er toch nog stiekem dat stemmetje in je hoofd die je vertelt: ‘wie ben jij om dat te denken?’ of ‘wat heb jij nou de wereld te bieden’?

Ik herken deze stemmetjes als geen ander. I’ve been there. Nog niet zo heel lang geleden trouwens.

Drie jaar geleden begon ik met bloggen. Eerst als een hobby, maar als snel merkte ik dat de hele online wereld mij enorm aansprak. Hoe schrijf je goede artikelen? Wat is de beste social-media-strategie? Hoe word je online zichtbaar? Ik kon er geen genoeg van krijgen. Ik deed daadwerkelijk alles om de online wereld onder de knie te krijgen.

Maar het was veel en iedere keer had ik het gevoel dat ik achter de feiten aanliep….

Toch bleef ik doorgaan en lukte het mij ieder jaar weer om mijn blog en mijn online zichtbaarheid uit te breiden en zelfs geld met mijn blog te verdienen (jahoe!). En dat smaakte naar meer! Ik had heel kort geproefd aan het ondernemer zijn en wilde meer. En zo zei ik op 1 augustus 2016 mijn baan op en begon ik als freelance tekstschrijver.

Mijn opgedane kennis in die drie jaar zorgde ervoor dat ik als tekstschrijver binnen drie maanden mijn oude fulltime salaris weer verdiende en na vijf maanden met een team kon samenwerken. Zonder relevante opleiding. Zonder portfolio en zonder enorm netwerk. Ik deed het puur vanuit de kennis die ik in die drie jaar had opgedaan. En oja: mijn businesscoach. Zij gaf mij namelijk dat vertrouwen op het moment dat het nog weleens bij mij wankelde en de stemmetjes weer de overhand namen. Zij bleef 100% in mij geloven: no matter wat er gebeurde. En ik kan je vertellen dat heeft mij uiteindelijk geholpen om ook voor de volle 100% in mijzelf te gaan geloven en dat ik zag dat ik een geweldige gave met de wereld te delen had die verder ging dan wat ik op dat moment deed. Dit geloof zorgde ervoor dat ik eind juni van bijna al mijn klanten afscheid nam en mij volledig ging storten op hetgeen ik immens gelukkig van werd: vrouwelijke ambitieuze ondernemers de FUN in online marketing mee te geven.

Het plezier in marketing, dat ik al die jaren heb gehad, heeft er bij mij voor gezorgd dat ik binnen drie maanden een bloeiend tekstschrijversbedrijf had opgericht. Dat mijn nieuwe bedrijf als een speer gaat en ik binnen twee maanden al bijna volgeboekt zit, mijn podcast op nummer vijf in Itunes staat en ik in diverse media ben verschenen. Dat gebeurt er als je marketing voor je laat werken en echt daarvan gaat leren genieten. En daarmee wil ik jou helpen. Want wat mijn gave voor de wereld is?

Online marketing echt FUN maken en daarmee keiharde resultaten neerzetten.

Go to the top